Google
 
Thanks for visiting! This blog posts regular news about mountainbike, events, reviews, race and much more. Go ahead, subscribe to our posts!(after subscribe pls check your inbox for confirmation)

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Tuesday, November 27, 2007

Minnaar signs with Santa Cruz Syndicate

By BikeRadar


Multiple downhill world champ, South African pro Greg Minnaar, has joined the Santa Cruz Syndicate for the next two downhill racing seasons, according to team manager Kathy Sessler.
Santa Cruz Bicycles owner Rob Roskopp has had an eye on Minnaar for a few years now, and when Honda made the decision to end their involvement in downhill racing after 2007, Roskopp saw this as the chance he was waiting for to add Minnaar to the successful Syndicate program.


Greg Minnaar will race for the Santa Cruz Syndicate in 2008. (Phil Walter/Getty Images)



According to Sessler, having talented bike racers with big personalities is a prerequisite for the Syndicate, and Minnaar brings his professionalism, engaging personality and dedication to his craft to the squad.
"Something that impressed Roskopp the most was Minnaar's performance at the World Championships in Fort William, Scotland, when in his race run, he crashed and continued on to a successful 4th place finish with a dislocated shoulder and broken scapula suffered in the crash!" Sessler added. "Witnessing that type of mental determination and control was compelling for Roskopp to aggressively pursue signing Minnaar."
"I'm very excited to have Greg on the Syndicate," Roskopp said. "I admire his talent, professionalism and work ethic and have wanted him on the Syndicate for some time. The Syndicate will now have a broad range in the downhill squad with Steve Peat, Nathan Rennie, and Josh Bryceland. Having Greg will be amazing, and I look forward to seeing him race on the V-10."

"The most important factor for me in choosing a team I race for is the level of support, and the ability to race at my best," Minnaar said. "It's clear that the Syndicate is driven by people who love to race. We're going to be a pretty tough team to beat."

"Something we strive for in the Syndicate is to create an environment where each rider can express their unique individuality and develop their personas in the sport," Sessler said. "Supporting and maintaining the momentum Minnaar has attained in his career will be a feature of his program."

"Greg is going to be a huge asset to the Syndicate," Peat said. "He and I have been friends since he first visited the UK, a long time ago, and I can see how his drive to win along with his professionalism will be a huge plus for us on the circuit."

© BikeRadar 2007


Juara downhill pro dua kali dari Afrika Selatan Greg Minaar telah bergabung dengan Santa Cruz Syndicate untuk dua season pertandingan downhill, menurut manajer tim Kathy Sessler.

Pemilik Santa Cruz Bicycles Rob Roskopp telah memperhatikan Minaar selama bertahun-tahun. Ketika Honda memutuskan untuk mengakhiri keterlibatan mereka dalam pertandingan downhill setelah 2007 ini, Roskopp meraih kesempatan yang telah dinantikan itu untuk memasukkan Minaar kedalam program Syndicate yang sukses itu.Menurut Sessler, memiliki pembalap yang berbakat dengan kepribadian baik ini merupakan syarat sebagai anggota Syndicate, dan Minaar telah membawa profesionalisme, kepribadian yang memikat dan dedikasinya kepada team ini.

“Hal yang paling mengesankan Roskopp adalah penampilan Minaar pada World Championships di Fort William, Skotlandia waktu sedang bertanding dia jatuh dan tetap menyelesaikan sampai finish dengan sukses di urutan ke empat dengan keadaan dislokasi bahu dan scapula patah akibat jatuhnya tsb!”. Sessler menambahkan “menyaksikan determinasi dan kontrol dari tipe mental seperti itu telah meyakinkan Roskopp untuk secara agresif mengejar Minaar”

“Saya sangat senang untuk mempunyai Minaar di tim Syndicate” kata Roskopp. “Saya memuja bakat, profesionalisme dan etos kerjanya dan telah menginginkannya untuk beberapa lama.The Syndicate mulai sekarang memiliki jangkauan luas di team downhill dengan Steve Peat, Nathan Rennie dan Josh Bryceland.Memiliki Greg sangat menakjubkan dan saya menantikan dia bertanding memakai V-10”

“Faktor terpenting untuk saya dalam memilih sebuah team untuk bertanding adalah tingkat dukungan dan kemudahan untuk bertanding sebaik-baiknya” kata Minaar. “Sudah jelas bahwa the Syndicate digerakkan oleh orang yang mencintai pertandingan. Kami akan menjadi team yang cukup sulit untuk dikalahkan”

“Sesuatu yang kita perjuangkan di the Syndicate ialah menciptakan keadaan dimana setiap pembalap dapat mengungkapkan keunikan individu dan mengembangkan kepribadian di olah raga ini” kata Sessler. “ Mendukung dan mempertahankan momentum yang Minaar telah capai dalam karirnya akan merupakan garis besar dari program kami”

”Greg akan menjadi aset besar bagi the Syndicate” kata Peat. “Dia dan saya telah berteman dari dulu sejak pertama kali dia mengunjungi UK dan saya tahu bagaimana keinginannya untuk menang dan profesionalismenya akan menjadi poin lebih yang sangat besar bagi kami di sirkuit.”


No comments: